Eilen oli pitkästä aikaa oli aivan mahtava biletysilta, joka alkoi Vanhankaupungin poukamassa löytyvästä ihanasta ulkoilmaravintolasta. Perjantaisin siellä on Kuningassoundi niminen klubi. Jengi tanssi ihan täysillä kello seitsemästä sulkemisaikaan, eli kello kymmeneen. Harvoissa keikkapaikoissa pääsee lavan taakse katsomaan bilettävää yleisöä. Täällä pääse. Nopsajalka, Dj. Svengali, Redrama ja muut pitivät huolta musiikin tanssittavuudesta. Kasvisgrilliruoka oli maukkaan näköistä, sisään pääsi ilmaiseksi, pieni kalja oli 3.50. Kaiken ikäistä ja tyylistä porukkaa oli paikalla. Meikä viihtyi.

Sieltä sitten uuteen paikkaan Hämeentiellä. Se on nimeltään Siltanen ja sen avaamisesta on puhuttu niin kauan kuin minä niillä kulmilla olen asunut, eli yli viisi vuotta. Ei se ehkä ihan täyttänyt odotuksiani, mutta ok kuitenkin, sinisestä neonvalosta huolimatta. Porukka oli trenditietoista ja aika nuorta. Hieman oli tönimistä, valittamista ja muuta nihkeilyä, musakin pauhasi turhan kovalla.

Sieltä sitten Kuudennelle linjalle, jossa meno jatkui railakkaana. Tuttuja oli jonkun verran. Yksi exä roikkui helmassa koko illan vaikka selkeästi sanoin (eli valehtelin suoraan) tapailevani yhtä miestä. Ei se mennyt perille. Se vaan sössötti kännissä, että miten tuollainen mahtava nainen voi olla ilman miestä. Korjasi väitteen ja sanoin tapailevani Teekkaria, joka on yhtä sitoutumiskammoinen kuin minä. Ei kuulunut kauaakaan kuin tämä wanna be rockari sanoo uudestaan, että miten tuollainen nainen voi olla ilman miestä.

Ei se mikään iso valhe muuten olekaan, että tapailen Teekkaria. Kyllä me silloin tällöin nähdään, tänäänkin se tuoli jonkun naispuolisen kaverinsa kanssa tuonne kauppaan, missä olin tuuraamassa. En kyllä tapailuista huolimatta taida häneen oikein ihastua. Hän on yksinkertaisesti liian kiva ja kohtelias. Mä tarvitsen jonkun provosoivan tyypin, jonka kanssa voi väitellä kiivaasti ja tapellakin välillä. Mä menetän tunnetusti mielenkiintoni jo on liian helppoa. Lähdin kuuden vuoden nuoruussuhteestakin kävelemään vaikka mies oli maailman ihanin ja elämä niin kevyttä ja mukavaa.

Teekkarilla huomenna juhlat. Niistä tulee varmaan hauskat. Mulla kyllä melkein aina hauskaa silloin (eli todella harvoin) kun siemailen alkoholijuomia päiväsaikaan. Ihan mielenkiintoista nähdä minkälaista porukkaa siellä on.